Friday, October 30, 2009

Pintu Rindu - Siti Nurhaliza


Telah ku daki puncak tertinggi..
Telahku turun lembah dan gurun..2x

Tidak ku temu mana pintu mu..
Untukku seru rasa rinduku..2x

Telah ku daki puncak tertinggi..
Telahku turun lembah dan gurun..2x

Sungguh ku buta dalam cahaya..
Sungguh ku lupa tika bahagia..2x


Sedang kau dekat bukan dimata..
Sentuhku erat di pinggir jiwa

Sedang kau dekat di pinggir jiwa..2x

Biarkan airmata melimpah..
Biarkan luluh cinta tercurah..

Segala kasih rindu tertumpah..
Seluruh hati aku berserah..

Ya Allah....

Ku tunggu waktu bila bertemu..
Hidup matiku hanya untukmu..2x

Hidup matiku hanya untukmu..

Thursday, October 22, 2009

Wednesday, October 21, 2009

ontahh !! (n9)!!


kutahu, kau selingkuh
kau duakan cintaku yang tulus
kau tahu, diriku
tak pernah berpaling dari dirimu
tega nya kau dustai semua
janji kita berdua

Entah masih kah ada cinta dihatiku
untuk mu
entah kapan kah ku dapat membuka hati ini, untuk mu..o...

tak pernah ku bayangkan
cerita kita berakhir begini
tega nya kau dustai semua
janji kita berdua

Entah masih kah ada cinta dihatiku
untuk mu
entah kapan kah ku dapat membuka hati ini, untuk mu..o...

masih kah ada, o...
cinta dihati ini
dihati kecilku berharap kau masih bagian dari hidupku...

Entah masih kah ada cinta dihatiku
untuk mu
entah kapan kah ku dapat membuka hati ini, untuk mu..o...

------------------------------------------------------------

karaokee plzzz,,,,, dimanakah kamu ?? kamu .. dan kamuu ....

Tuesday, October 20, 2009

Selamat Hari Lahir Alfafian



semoga panjang umur dan dimurahkan rezeki ..
adikmu .. AziziSamsudin ..

Friday, October 16, 2009

Selamat Menyambut Deepavali...

uhh ! kesejukkan melande di sini ..
mcm nak mandi minyak bijan je jap lagi .. ala2 mood deepavali ..
MOGA2 PERAYAAN PESTA CAHAYA INI MEMBERIKAN CAHAYA DALAM HIDUPKU JUGA ..



Perayaan Deepavali yang membawa maksud 'cahaya' memberi pengertian yang bermakna kepada kaum India seluruh negara. Cahaya yang bermaksud 'harapan', 'kemenangan' dan 'kebahagiaan' ini tentunya dinanti-nantikan oleh setiap daripada mereka.

Lebih bermakna lagi jika Deepavali dapat dirayakan bersama ibu bapa dan seluruh ahli keluarga yang lain sambil menikmati pelbagai juadah yang disediakan.

Di negara ini Deepavali tidak hanya disambut oleh kaum India sahaja sebaliknya turut dirayakan oleh semua kaum termasuk Melayu dan Cina sebagai tanda muhibah dan perpaduan.

Ia disambut oleh kaum India di seluruh dunia yang terdiri daripada pelbagai etnik, termasuklah Punjabi, Benggali, Marathi dan Telegu.

Mengikut kepercayaan Hindu, Deepavali dirayakan sebagai tanda kegembiraan serta kemenangan kaum tersebut atas kematian seorang raja yang disifatkan sebagai jahat dan sering menindas rakyat pada satu masa dahulu. Di sebalik kisah dongeng itu terselit pengajaran bahawa setiap kebenaran akan mengatasi kejahatan.

Ini sekali gus bertujuan untuk memberi keinsafan kepada setiap individu agar jangan melakukan kejahatan.

Menyentuh mengenai sambutan Deepavali, segala persiapan termasuk dari segi menyediakan pakaian, kuih-muih dan menghias rumah dilakukan lebih awal terutama seminggu sebelum perayaan.

Pada petang sebelum perayaan, semua ahli keluarga akan berkumpul untuk makan malam bersama dengan pelbagai jenis makanan yang enak termasuklah hidangan tradisi kaum India.

Kebiasaannya makanan yang dihidangkan lebih kepada makanan yang agak berat seperti nasi dan dalca.



Pada malam itu juga diadakan upacara memasang pelita yang disertai oleh seluruh ahli keluarga. Tidak ketinggalan juga upacara yang dinamakan 'Rangoli' iaitu upacara menyusun beras atau hampas kelapa yang telah diwarnakan dengan pelbagai warna di hadapan pintu.

Upacara ini membawa maksud yang amat dalam di mana perayaan ini tidak hanya dirayakan oleh mereka tetapi juga makhluk kecil lain di dunia ini, misalnya semut sebagai tanda ucap selamat datang kepada para tetamu. Tidak ketinggalan juga, pada malam itu kalangan kaum wanita akan mengenakan inai pada jari tangan dan kaki mereka untuk tujuan menghias diri.

Pada pagi perayaan pula, pada kebiasaannya seluruh ahli keluarga akan bangun lebih awal iaitu sebelum matahari terbit.

Seluruh keluarga akan mandi dan membersihkan diri sebelum bersalam dan memohon maaf dengan kedua ibu bapa dan ahli keluarga yang lain.

Pada pagi perayaan satu perkara wajib yang dilakukan ialah menjalankan upacara mandi dengan minyak bijan.

Minyak bijan ini akan disapukan ke atas kepala setiap ahli keluarga oleh mereka yang lebih tua seperti ibu atau nenek sebelum membersihkan diri dan mengenakan pakaian baru.

Mengikut kepercayaan kaum India, mandi minyak bijan adalah upacara yang diwajibkan. Kebaikannya bagaikan mandi di Sungai Ganges untuk tujuan membersihkan diri dari segala kejahatan dan sifat dengki.

Selepas mandi dimestikan memakai pakaian dan perhiasan serba baru pada pagi Deepavali. Ini bertujuan menghilangkan segala sifat buruk dan kejahatan dalam diri seseorang seperti hasad dengki dan tamak.

Mengenai pakaian yang sering dikenakan oleh kaum India, selain sari, 'lengha' iaitu baju yang dipadankan dengan kain serta 'dupata' sejenis selendang turut menjadi pilihan utama kepada kaum wanita India.

Bagi yang inginkan kelainan, mereka juga gemar memakai Salwar Kamez iaitu baju labuh yang dikenakan dengan seluar. Kaum lelaki pula kebanyakan mereka lebih gemar memilih 'kurta' dan 'dhoti' iaitu sejenis pakaian ala Punjabi.

Dengan memakai pakaian dan perhiasan baru, seseorang itu umpama telah memulakan kehidupan yang baru.

Dari segi pemilihan warna, warna-warna yang agak garang seperti merah, biru dan oren lebih digalakkan berbanding pakaian berwarna hitam atau putih yang lebih bermaksud kesedihan.




Tanpa menjamah sedikit pun makanan pada pagi perayaan, seluruh ahli keluarga akan ke kuil untuk menjalankan upacara sembahyang. Ini bertujuan bagi mendapatkan kesejahteraan diri dan keluarga serta memperingati ahli keluarga yang telah meninggal dunia.

Selepas bersembahyang, mereka akan dihidangkan dengan pelbagai manisan yang dinamakan 'Prasad' sebelum pulang ke rumah untuk menikmati juadah.

Mengenai juadah tradisional kaum India yang terkenal, selain manisan seperti halwa dan laddu, sembilan jenis hidangan sayur-sayuran turut disediakan pada pagi Deepavali. Antaranya ialah 'aloogobi' iaitu campuran ubi kentang dan kobis bunga', 'paneer' campuran masala bersama yourgart dan kari dal. Tidak ketinggalan kuih-muih tradisional lain seperti maruku dan adivasam selain payasam.



P/S-sesuatu sgt penari sebelah kiri nie kan .. HAHAHA ..

Thursday, October 15, 2009

new life !! yehh ..

Bismillahhirrahmanirrahim .
Salamualaikum.

Dah lame tak update blog nie . Sebelum kene hencap blog bersarang,baik update .
huhuhu.. Adakah pengunjung yang menjenguk blog nie .. ?? tahla .. yang penting .. aku nak buat bende nie sebagai kenang kenangan kalau setahun selapas nie terbukak balik entry2 lepas .. hahaha... kalau nak tgk .. tgk .. kalau x nak tgkk .. x pe .. 1 hari nanti bukak jugak akhirnya ..

emm .. nak mule mcm mane ekk..??

mukadimah awal ..
Gg dah berpindah kat kawasan tempat kerja .. area sepang .. alamat pun tak tau .. main duduk je .. alhamdulillah .. semua berjalan ngan lancar .. walaupun sebenarnye entry lepas sebenarnye gg kehilangan Brodbend gG .. sedih ! tah mane tah letak .. rasenye salah letak pun .. tapi x pe lah .. dah ganti yang baru dah ..banyak sgt perkara yang terjadi akhir2 nie ..
kalau bace bende2 nie mesti bosan kan .. so meh tgk gamba ..


berkaroke ngan CD ,khai, Acap, GG n


acap dah penat nganyi lagu raya ( tiru gaya Azharina ) hahahaha .. miss u chapp !


CD dah penat jadi SUDIRMAN .. lalalala.. bile nak karok lagi nie cd??


gG ngan ACAP .. lalalala... jgn sentap ya .. aku bukan x nak koll .. tp keadaan sgt2 bz ..


Acap Khai CD .. nanti kita plan lain okk ..

---------------------------------------------------------------------------

teater Muzikal GAMAT ..

TQ abang ZAmri .. ada masa mau tgk lagi dong ! tgk je la gamba2 ..


dah byk kali dah masukk .. tapi kali nei best sikit sbb leh jadi VVIP .. hahaha..


tibe2 nampak pulak skandel time sek2 dulu .. NANA keje kat sini .. hehehe.. sebenarnye kami nie jiran .. lalala...


begamba la .. ape lagi kan .. dia nie pun ade blog gakk (cik hijau ..)hahahaha


akhirnya .. aku , ameng , and abang zamri bergambar jugakk .... SORY abang zam.. masukan gambar MU ..


boleh ke ambik gamba time show tgh belangsung ??? x boleh la .. tapi ambik la sorok2 .lalalala


teraju utama ( EMY MASTURA) .. ,,


petah sungguh dia nie ,, teraju utama gak .. memegang watak ANAK GAMAT .. nak tau kisah selanjutnye ttg cite bagai ,.. cari la sendiri galam google ..


gg n ameng duk luar ..

abis je makan ngan dorang .. aku pun pulang ... ( lepas je malam nie .. tuhan nak tunjukkan sesuatu .. )
sgt2 menduga keimananku .. ahh .. kalau la aku tak tergelincir dan tersepak .. aku x kan tau smpai bile2 .. biarla bende nie jadi peristiwa hitam aku.. AKU PASRAH ..bersyukur sgt atas perkara yang terjadi .. yang jadi biarkan terjadi ..

dah la .. mengantok la pulakk .. .. esok2 la aku update lagi .. sgt2 bayak cite2 yang leh ku kongsikan ...

p/s - kepada kawan2ku .. ku amat2 menghargai kamu semua ... hanya tuhan saja yang dapat membalas budi kalian .. wassalam ..

-azizisamsudin. 3.00a.m .satellite lounge . -

Saturday, October 10, 2009

dimanakah ???

ahhhhhhhhhhhhhhhh!!!
hatiku gusar ..
memikirkan, rindu, ko la pengubat nya ..
dimanakah ? jgn menghilang dari diri ini .. puas ku mencari . tapi x kutemui ..
oh tuhan! temukan ku pada dia...

akan kujaga sepenuh hatiku ..
x sanggup kehilangan!
tolonglah!! hidupkan bosan ! jgn buat aku sebegini .. !!

apa salahku .. ?? apakah dosaku pada dirimu ..
adakah ada orang lain yang mengambilmu ?
apakah dosaku pada dia.. ataupun ku salah menjaganya sehingga ku lupa ..
TOLONGLAH !

kembalikan dia pada diriku ini ..
kembalikan kesenyuman aku !

..
jika ini ketentuannya .. ku akan berusaha untuk mendapatkannya ..
rela ku x makan . ku tak tidur ! tapi .. kembalikan.. ahhhhhhhhhhhh

DIMANAKAH????????????

waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!! .........................

nie HARAPAN KU ,,, temukan ku pada dia... temanilah aku sepanjang masa !!

Tuesday, October 6, 2009

Gembira Hidup Ini



Uhh.. yeahh, yeahh
Laa..laa..laa..laa..

Disini kunyatakan semua
Cerita kehidupanku
Telah tempuhi hidup yang sukar ku terima

Tapi ku mampu laluinya
Merempuh suka dan duka
Dengan tenang hati ku telan pahit manis kehidupan

Chorus:
Sekiranya
Ku tak mampu
Halangi semua
Pasti ku hampa

Sekiranya
Ku tak bersedia
Akan ku pulang ke asal ku
Tapi ku tak rela

Kerna ku sorang manusia
Yang tak suka pada duka
Kerna ku saying gembira
Gembirakan hidup ini

Kerna ku tahu inginku
Apa yang aku inginkan
Akan ku capai segala
Segala yang diinginkan
Demi kehidupanku
-------------------------------------------------------------------

puase ke 4 hari nie .. yess! dah mau raye dah ... !
saat2 aku sebelum meninggalkan kuala lumpur .. ku ingin bersamamu .. !
dimanakah kamu .. ? jap lagi lepas bebuke .. balik kl..
DOA DARI KAMU SAHAJA KUPERLUKAN MENGIRINGI PERJALANAN HIDUPKU !

Monday, October 5, 2009

my 3rd day puasa 6

Tarikh : 06 Oct 2009
Masa : 0001 am .....
Lokasi : Dalam bilik
Mood : MAMAI

Alhamdulillah ....
dh selesai pun untuk kali ke 3
x mau cite ape2 ,, sbb cite byk2 pun bkn ade yang bace .. hahahaha... AAK(translate sendiri ) tgk gamba sudahh ....

the olive . HARTAMAS ., mai ramai2 ...

ain yang makin comeiii

bos yg sgt2 baikk ...muahh !

LAST POSE ..untuk semalam... (ape yang gG leh katekan ..Sahabatmu suka kepadamu,tetapi tidaklah tiap-tiap orang yang suka kepadamu itu sahabatmu. )
tq .. nie gamba semalam .. keluar ngan skendel baruku !! dahh jgn komen .. nanti orang tau la ...btw .. tq sbb sudi luangkan mase . nanti kite keluar lagi ok.
--------------------------------------------------------------------
Lokasi : chek sendiri ,, than korang tau la ..
tetamu : cari sendiri ,, ape yang aku leh bg tau .. skendel yang lain pulak ..
bile : bukak puase tadi ..




(makanan berbuka puase tadi) nyumm ! nikmat sgt bile ade orag belanje .. rase diri begitu berharga ! ...

(dimanakah dia ??? ) ishh .. ahh ..ade pun kat situ ,...! carikla ..

Kata-kata hikmat hari ini -

Apabila engakau ingin mengambil seseorang menjadi teman,maka buatlah dia dia supaya marah kemudian suruh orang bertanya kepadanya tentang dirimu dan rahsiamu.Sekiranya ia mengatakan yang baik dan menyembunyikan rahsiamu,maka ambillah dia menjadai sahabat. bukan menyatakan KEBURUKANMU DENGAN ORANG YANG BARU DIKENALI ..

(ratu yang bakal melonjak dlam arena penerbangan )

(Kalau tuhan tidak menjadikan perhambaan dan perbudakan,tentu tidak akan timbul keinginan hendak mengejar kemerdekaan.Memang kalau taida kesakitan,orang tidak mempunyai keinginan untuk mengejar kesenangan.Oleh itu tidak keterlaluan jika dikatakan bahawa sakit dan pedih adalah tangga menuju kejayaan. (Hamka)

Suara Kekasih


Tarikh : 5/10/2009
Masa : 0100 a.m
Tempat : Dalam bilik
tgk tv2 cite suara kekasih...


Suara Kekasih
Percintaan terhalang di antara penyanyi Ayu (Ogy) dgn Taufiq (Azmil) anak hartawan. Taufiq terpikat dgnya lalu ingin memperisterikannya tetapi tidak direstui oleh ibu Taufiq


-kau kelelihatan lebih kurus ayu ..
-rasenye banyak rancangan masa lalu yang rosak ye fik ..
-aku tidak bahagia ayu ..aku sangat menderita ..kau harus membuatkan hidupmu bahagia taufik..
-jangan kau berbohong hanya mencapai 1 tujuan ..aku bukan budak kecil yang kau harus kau bohongi seperti itu ...
- ya mula2 memang begitu . tapi lama2 mungkin boleh berubah ..
-aku x kan berubah ayu .jgn hilangkan kepercayaanmu kepadaku . Aku yang kemarin dan semalam dan akan datang . dunia dan isinya x kan pernah kekal taufik . ape yang berwarna putih akan berubah akan menjadi warna lain .
-aku bukan datang ke sini untuk menyambung sesuatu yang sudah patah ..
-dengar taufik . kita adalah orang2 dewasa. kita harus bertindak dewasa pula dalam menghadapi persoalan . aku harap . ini pertemuan terakhir untuk kita berdua . sbb sebagai manusia . kita tak luput dari membuat kesilapan ..
-kite boleh melakukan yang keliru jika kita sering bertemu fik ..
-tapi aku tak boleh hidup tanpa kau ..kau mesti berusaha fik. dah tentu kau boleh
-berjanjilah fik bahawa kau x kan menemui aku lagi ..
-esok bila ayam berkokok . kita berpisah untuk selamanya .
-tinggalkan kenangan manis dalam diriku fik ..
-kite lihat matahari terbit di ufuk timur.mudah2han kehidupan kita akan bersinar seperti itu . Kemudian kita mengikut jalan kita masing2.
-hari ini kita berpisah , tapi cinta kita akan tetap bersatu ,
-aku bahagia kerna menyintai mu dan aku lebih bahagia kerana kau menyintaiku ...

tq abang a**** dengan foto2 mu ini ( matila .. copy pase dari fb katenye ) kirim salam pada kakek mu itu..

Sunday, October 4, 2009

Pagi Yang Indah ...

Salam ...

Tarikh : 4/10/2009
Masa : 8 a.m
Tempat : Regional Lounge KLIA

Ngantok sangat-sangat pagi nie . Tapi yang bestnye, cantiknye langit kat kawasan sini. Akibat terlalu bz semalam. Sehingga lewat datang masuk keje. MATILA. Lawat katenye.10 min je la.But still lewatkan. Ape la nak jadi nie gG.

keBZan yang terlampau mengatasi segalanya, nak bukak laptop pun dah jarang , aku ditemani ngan BABY merayap disegala pelusuk. tembak je ape yang cantikk ..( camere aku la ...!)

Mood pagi nie .. SO,, SO,, la ..
Tadi lepas sbyg subuh, g salam ngan mak sebelum g keje.. dah mak tanyekan soalan cepu mas.

1. Kenapa ko nie mcm X happy jer?? uhh ... susah nak jawab tu .. terus aku tersenyum, 'ishh mak nie , biase je la' . Bidas mak kat aku balik .. 'Dah la. Jgn nak tipu mak, mak yang lahirkan ko' Aku tenung mata mak aku yang tgh bertelekung baru abis sbyg subuh ... aku lak yang jadi sayu ...
gG dah lambat nie .. terus kusalam dan ku cium pipi2 dahi n dagu mak ... babah ade kat surau.LARIKKKKK!!!duk lame2 kang sampai esok x abis bebual ngan mak aku kang...

2. Bile ko nak pindah gG? lahhhhhhh .. sempat lagi org tua ni nak ajak borakk ... (tengok muke mak) aku tau ape perasaan orang tua aku .Dah lame ko x bawak mak jenjalan tgk BB malam minggu ... Lepas tu makan kat chop and stik KG baru ..( LAHH!! lagi la sayu hati aku... ) selalunye.. aku la tempat mak aku luahkan perasaan.. samapi hal laki bini pun mau cita kat aku !! uhh !! aku pun kene paham la sikit ..proses penuaan (menepos) so aku dengar je la .. layankan jerr! time mood dia ok .. ok la ...
tapi time dia meroyan ( orang x besalah pun kene MARAH ngan makcik ETOn ) padahal hal kecik jer .. uhhhhhhhhhhhhhhhh!

hari nie ade 4 ke 5 bijik rumah kene jengokk !! dorang buat open house .. tgk la .. karang kalau x letih .. merayap la .. !

- tgk flght byk2 pagi nie .. mcm nak terbang je ..-

P/s -- malam karang kite keluar makan ekk !

Thursday, October 1, 2009

perkataan hari ini




-HIDUP DENGAN SATU HARAPAN .. JIKA MENGHARAP KITA AKAN MATI-


Salam ..
perkataan nak seribu daya ..tak nak seribu dalih wajib ditukarkan ..
dah tak sempat dah..nanti2 la .. mau balik DONG ..

Hari nie rase happy sgt. tak tau kenapa .. dah malas nak pk dah .. MALAS???.. kalau malas boleh pikir balik perkara yang lepas-lepas.. X PERLU INGAT .. ! HAPUSKAN ..

Kalau orang dah x jujur ngan kite , perluke kite percaya kepadanya .. ???
X PERLU ..
BUANG MASA ..
U STILL YOUNG ZIZI .. biarkanlah . InshaAllah . Semua akan berjalan dengan lancar ..
hanya doa kupohon kepadaNYA ..

goodBYE ! slmt malm .. MUAH!

YEHH!!!

WELCOME BACK ZIZI!! SEMOGA HIDUP KAU BERSINAR DI MASA HADAPAN ..

"No Turning Back Open Your Mind &Tiada Lagi Tangisan


START ZIZI!!.. MOVE FORWORD!
I've had enough from all the years
you talked down on me
Today I walk away
from everything that you believe.

The price is high but I will find my way
It made me proud to say, I do not fear today
For everything I am, it's not because of you
You had the chance to help me
But you hurt me through and through.

I've had enough from all the years
you talked down on me
Today I walk away
from everything that you believe.

I feel this time is near
I'm leaving with a tear
For who I've become to be
When you gave up on me.


Kini telah lama kita berpisah
Rintihan asmara kian berubah
Tiada lagi mengharap
Tiada lagi belaian manjamu
Semua telah berakhir

Ketenangan hidup menyinariku
Keperitan cinta terlerai sudah
Tabahkanlah hati luka nan berduri
Aku mengenali siapakah diriku sebenarnya

Tiada lagi tangisan
Tiada lagi airmata
Membasahi jiwa luka
Yg tinggallah hanya memori duka
Semua diduga
Pertemuan kali ini
Takkan berkekalan
Berakhirnya istana bahagia

Biarkan aku hidup keseorangan
Tak perlu lagi cinta yg menghiris luka
Titisan airmata kini kekeringan
Tak perlu menabur kasihmu…

Ketenangan hidup menyinariku
Keperitan cinta terlerai sudah
Tabahkanlah hati luka nan berduri
Aku mengenali siapakah diriku sebenarnya

Dan kini tertutup jendela harapan ini
Kau yang menanti ke pangkuan aku
Semua takdir yg telah kuketemu
Telah ku bina segala tanpamu